Zajęcia w domu - inspiracje cz. 13

 

Propozycje dla 3-latków

1. Zapoznanie się i omówienie opowiadania pt. " Jak mama odczarowała wielkoluda" J.Papuzińskiej.

Pytania do treści: Co wydarzyło się pewnego dnia w mieście?; Co zrobiła mama, by pomóc dzieciom?; Kim okazał się wielkolud?; Dlaczego stał się wielkoludem?; Jaki sposób znalazła mama, by jej dzieci nie stały się wielkoludami?; Czy to były prawdziwe czary?. Dzieci odpowiadają na pytania. Następnie Rodzic pyta dziecko: Jakie czary zna Twoja mama?; Co robi, byś był/a grzeczna/y, dobra/y?.

https://www.youtube.com/watch?v=zNoI89g_fBg

2. Zabawa przy piosence „Misie dwa”. Dzieci stają twarzą do Mamusi, Tatusia i zaczynamy…

https://www.youtube.com/watch?v=o-_QaXW-uIs

Misie dwa, misie dwa, misie dwa, - wskazujemy obiema rękami na przemian na siebie i na Mamusię

misie szare, misie bure oby dwa. - obracamy się wokół własnej osi w rytm piosenki(…)

3. Eksperyment „Papierowy kwiatek”https://www.youtube.com/watch?v=Cp36HGxH8jc.

4. Zabawa: „Tęcza”. Dzieci naśladują ruchem kolejne słowa piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=L3QdGJA7T4A&t=3s

Deszczyk pada, deszczyk pada ( ruch rękoma od góry do dołu)
Wieje silny wiatr ( ręce nad głową- kołysanie wiatru)
Deszczyk pada, deszczyk pada ( ruch rękoma od góry do dołu)
Wieje silny wiatr ( ręce nad głową- kołysanie wiatru)
Błyskawica! ( klaśnięcie w dłonie)
Grzmot! ( tupnięcie nogą)
Błyskawica! ( klaśnięcie w dłonie)
Grzmot! ( tupnięcie nogą)
A na niebie kolorowa tęcza ( zatoczenie łuku nad głową)

 

 

Propozycje dla 4-latków

1. „Co mówi lusterko?” – zabawa dydaktyczna

Dziecko siedzą naprzeciw rodzica. Rodzic wymienia nazwy uczuć, pokazując znaki (znaki uczuć z Wypychanki książka z rakietą – str. 5) Dzieci podnoszą znaki, przyglądają im się i próbują zrobić taką minę, jaka jest na znaku. Podają przykłady sytuacji, podczas których przeżywały te uczucia. Dziecko po kolei patrzą na siebie w lusterku, mówi: Teraz jestem… smutny, wesoły, zdziwiony, przestraszony.

2. „Co mnie cieszy? – rozmowa na temat sytuacji wywołujących różne uczucia na podstawie KP2.37 i doświadczeń dzieci.

Dzieci otwierają Karty Pracy str. 37. Opowiadają, co znajduje się na rysunkach. Dzieci naklejają w okienkach symbole uczuć – smutku, zdziwienia, strachu lub radości.

Po wykonaniu ćwiczenia dziecko wyszukuje kartę ze znakiem przedstawiającym radość. Rodzic i dziecko rozmawiają o sytuacjach, które wywołują w nich to uczucie.

3. Piosenka o beksie https://www.youtube.com/watch?v=PeYcxLa31hY

4. „Co zrobić, gdy chce mi się płakać?” – formułowanie odpowiedzi na pytanie na podstawie doświadczeń dzieci oraz słów piosenki Piosenka o beksie.

Rodzic rozmawia z dziećmi na temat płaczu. Zadaje pytania: Z jakiego powodu czasem płaczecie? Co robią wtedy wasi rodzice, rodzeństwo, babcia, dziadek? Czy radzicie sobie z płaczem? Kiedy przestajecie płakać? Co lub kto wam w tym pomaga? Czy płacz jest nam czasem trochę potrzebny? Kiedy? Dlaczego? Jak się nazywa osoba, która bardzo często płacze bez powodu? Jak my możemy pomóc takiej osobie? (…)

5. Zabawka z patyków i wełny: chętni mogą zrobić zabawkę z patyków: potrzebne są kolorowe sznureczki lub wełna, patyki, klej

 

 

 

Propozycje dla 5-latków

Święto Rodziców

1. Obejrzyj filmik „Moja rodzina” Przedszkole profesora Szymona: https://youtu.be/u28atnroqr

2. Mama i tata też kiedyś byli mali. Spróbujcie na fotografiach mamy/taty odnaleźć podobieństwa z waszym wyglądem. Może macie podobny nos, oczy lub uśmiech? Stańcie razem przed lustrem i zobaczcie jaką jesteście piękną rodziną.

3. Spróbujcie razem z rodzicami stworzyć drzewo genealogiczne. Rodzicom polecam artykuł: https://www.edziecko.pl/rodzice/7,79361,22061157,drzewo-genealogiczne-jak-wyglada-jak-zrobic-podpowiadamy.html Wzory do wykonania drzewa: http://bystredziecko.pl/drzewo-genealogiczne-wzor/

4. Wykonajcie kartę pracy.

 

Poszerzone treści, udostępniają Państwu nauczyciele poszczególnych grup, poprzez wiadomości e-mail.

ZałącznikRozmiar
Image icon 4-latki zabawka z patyków i wełny46.27 KB